Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: Commercial Air Transport
For all large aircraft and for aircraft used for
commercial air transport
the organisation shall establish and control the competence of personnel involved in the continuing airworthiness management,...

Dla wszystkich dużych statków powietrznych oraz statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, instytucja ustala i kontroluje kompetencje osób zaangażowanych w zarządzanie...
For all large aircraft and for aircraft used for
commercial air transport
the organisation shall establish and control the competence of personnel involved in the continuing airworthiness management, airworthiness review and/or quality audits in accordance with a procedure and to a standard agreed by the competent authority.’;

Dla wszystkich dużych statków powietrznych oraz statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, instytucja ustala i kontroluje kompetencje osób zaangażowanych w zarządzanie nieprzerwaną zdatnością do lotu, ocenę zdatności do lotu i/lub kontrolę jakości zgodnie z procedurą i normą ustaloną przez właściwy organ.”;

For aircraft not involved in
commercial air transport
, the approved continuing airworthiness management organisation may develop “baseline” and/or “generic” maintenance programmes in order to allow...

W przypadku statku powietrznego nieeksploatowanego w
lotniczych przewozach handlowych
, aby umożliwić początkowe zatwierdzenie i/lub rozszerzenie zakresu zatwierdzenia bez zawartych umów, o których...
For aircraft not involved in
commercial air transport
, the approved continuing airworthiness management organisation may develop “baseline” and/or “generic” maintenance programmes in order to allow for the initial approval and/or the extension of the scope of an approval without having the contracts referred to in Appendix I to this Annex (Part M).

W przypadku statku powietrznego nieeksploatowanego w
lotniczych przewozach handlowych
, aby umożliwić początkowe zatwierdzenie i/lub rozszerzenie zakresu zatwierdzenia bez zawartych umów, o których mowa w dodatku I do niniejszego załącznika (część M), instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do lotu może opracować »bazowe« i/lub »rodzajowe« programy obsługi technicznej.

For aircraft not involved in
commercial air transport
, the approved continuing airworthiness management organisation may develop “baseline” and/or “generic” maintenance programmes in order to allow...

W przypadku statku powietrznego nieeksploatowanego w
lotniczych przewozach handlowych
, aby umożliwić początkowe zatwierdzenie i/lub rozszerzenie zakresu zatwierdzenia bez zawartych umów, o których...
For aircraft not involved in
commercial air transport
, the approved continuing airworthiness management organisation may develop “baseline” and/or “generic” maintenance programmes in order to allow for the initial approval and/or the extension of the scope of an approval without having the contracts referred to in Appendix I to this Annex (Part M).

W przypadku statku powietrznego nieeksploatowanego w
lotniczych przewozach handlowych
, aby umożliwić początkowe zatwierdzenie i/lub rozszerzenie zakresu zatwierdzenia bez zawartych umów, o których mowa w dodatku I do niniejszego załącznika (część M), instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do lotu może opracować »bazowe« i/lub »rodzajowe« programy obsługi technicznej.

...damage affecting safe operation, taking into account, for all large aircraft or aircraft used for
commercial air transport
, the minimum equipment list and configuration deviation list as...

...w odniesieniu do wszystkich dużych statków lub statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykazu minimalnego wyposażenia oraz, w stosownych przypadkach dla
The rectification in accordance with the data specified in point M.A.304 and/or point M.A.401, as applicable, of any defect and damage affecting safe operation, taking into account, for all large aircraft or aircraft used for
commercial air transport
, the minimum equipment list and configuration deviation list as applicable to the aircraft type’;

naprawę, zgodnie z danymi określonymi w pkt M.A.304 lub w pkt M.A.401, zależnie od okoliczności, każdej usterki i uszkodzenia mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowania, przy uwzględnieniu, w odniesieniu do wszystkich dużych statków lub statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykazu minimalnego wyposażenia oraz, w stosownych przypadkach dla danego typu statku powietrznego, wykazu odstępstw od określonego zestawu wyposażenia”;

In the case of
commercial air transport
, the 90-day period prescribed in subparagraphs (b)(1) and (2) above may be extended up to a maximum of 120 days, as long as the pilot undertakes line flying...

W przypadku
zarobkowego transportu lotniczego
, okres 90 dni, o którym mowa w lit. b) pkt 1 i 2 powyżej może zostać przedłużony maksymalnie do 120 dni, jeśli w tym czasie pilot wykonywał loty liniowe...
In the case of
commercial air transport
, the 90-day period prescribed in subparagraphs (b)(1) and (2) above may be extended up to a maximum of 120 days, as long as the pilot undertakes line flying under the supervision of a type rating instructor or examiner.

W przypadku
zarobkowego transportu lotniczego
, okres 90 dni, o którym mowa w lit. b) pkt 1 i 2 powyżej może zostać przedłużony maksymalnie do 120 dni, jeśli w tym czasie pilot wykonywał loty liniowe pod nadzorem instruktora typu lub egzaminatora typu.

...M.A.306 for commercial air transport or by the Member State for commercial operations other than
commercial air transport
, the operator’s technical log.’

...M.A.306 tak stanowi dla lotniczych przewozów handlowych lub państwo członkowskie dla działalności
handlowej
innej niż
lotnicze przewozy handlowe
.”;
when required in point M.A.306 for commercial air transport or by the Member State for commercial operations other than
commercial air transport
, the operator’s technical log.’

dzienniku technicznym przewoźnika, jeśli pkt M.A.306 tak stanowi dla lotniczych przewozów handlowych lub państwo członkowskie dla działalności
handlowej
innej niż
lotnicze przewozy handlowe
.”;

...M.A.306 for commercial air transport or by the Member State for commercial operations other than
commercial air transport
, the operator’s technical log.’

...M.A.306 tak stanowi dla lotniczych przewozów handlowych lub państwo członkowskie dla działalności
handlowej
innej niż
lotnicze przewozy handlowe
.”;
when required in point M.A.306 for commercial air transport or by the Member State for commercial operations other than
commercial air transport
, the operator’s technical log.’

dzienniku technicznym przewoźnika, jeśli pkt M.A.306 tak stanowi dla lotniczych przewozów handlowych lub państwo członkowskie dla działalności
handlowej
innej niż
lotnicze przewozy handlowe
.”;

...that the air carriers South West Air Corporation, Airgurus and Skyjet would have started
commercial air transport
, the CAAP did not respond adequately to requests for information by the Com

...że przewoźnicy lotniczy South West Air Corporation, Airgurus oraz Skyjet rozpoczną lotnicze
przewozy zarobkowe
, CAAP nie odpowiedział jednak zadowalająco na wystosowane przez Komisję wnioski o
Whilst the Commission had received information that the air carriers South West Air Corporation, Airgurus and Skyjet would have started
commercial air transport
, the CAAP did not respond adequately to requests for information by the Commission, failing in particular to provide the AOCs of these air carriers together with the complete operations specifications; the CAAP also failed to demonstrate that the certification and continuous oversight of these air carriers comply fully with the applicable international safety standards.

Komisja otrzymała informacje, że przewoźnicy lotniczy South West Air Corporation, Airgurus oraz Skyjet rozpoczną lotnicze
przewozy zarobkowe
, CAAP nie odpowiedział jednak zadowalająco na wystosowane przez Komisję wnioski o udzielenie informacji, nie przedstawiając w szczególności AOC tych przewoźników lotniczych ani pełnych specyfikacji operacji; CAAP nie był również w stanie wykazać, że certyfikacja i ciągły nadzór nad tymi przewoźnikami lotniczymi są w pełni zgodne z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa.

...that the air carriers South West Air Corporation, Airgurus and Skyjet would have started
commercial air transport
, the CAAP did not respond adequately to requests for information by the Com

...że przewoźnicy lotniczy South West Air Corporation, Airgurus oraz Skyjet rozpoczną lotnicze
przewozy zarobkowe
, CAAP nie odpowiedział jednak zadowalająco na wystosowane przez Komisję wnioski o
Whilst the Commission had received information that the air carriers South West Air Corporation, Airgurus and Skyjet would have started
commercial air transport
, the CAAP did not respond adequately to requests for information by the Commission, failing in particular to provide the AOCs of these air carriers together with the complete operations specifications; the CAAP also failed to demonstrate that the certification and continuous oversight of these air carriers comply fully with the applicable international safety standards.

Komisja otrzymała informacje, że przewoźnicy lotniczy South West Air Corporation, Airgurus oraz Skyjet rozpoczną lotnicze
przewozy zarobkowe
, CAAP nie odpowiedział jednak zadowalająco na wystosowane przez Komisję wnioski o udzielenie informacji, nie przedstawiając w szczególności AOC tych przewoźników lotniczych ani pełnych specyfikacji operacji; CAAP nie był również w stanie wykazać, że certyfikacja i ciągły nadzór nad tymi przewoźnikami lotniczymi są w pełni zgodne z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa.

In the case of a small organisation not managing the continuing airworthiness of aircraft used in
commercial air transport
, the quality system may be replaced by regular organisational reviews...

...instytucji, która nie zarządza ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, system jakości może być zastąpiony regularnymi przeglądami instytu
In the case of a small organisation not managing the continuing airworthiness of aircraft used in
commercial air transport
, the quality system may be replaced by regular organisational reviews subject to the approval of the competent authority, except when the organisation issues airworthiness review certificates for aircraft above 2730 kg MTOM other than balloons.

W przypadku małej instytucji, która nie zarządza ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, system jakości może być zastąpiony regularnymi przeglądami instytucji, pod warunkiem zatwierdzenia przez właściwy organ, chyba że instytucja wystawia poświadczenia przeglądu zdatności do lotu dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 2730 kg innych niż balony.

In the case of a small organisation not managing the continuing airworthiness of aircraft used in
commercial air transport
, the quality system may be replaced by regular organisational reviews...

...instytucji, która nie zarządza ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, system jakości może być zastąpiony regularnymi przeglądami instytu
In the case of a small organisation not managing the continuing airworthiness of aircraft used in
commercial air transport
, the quality system may be replaced by regular organisational reviews subject to the approval of the competent authority, except when the organisation issues airworthiness review certificates for aircraft above 2730 kg MTOM other than balloons.

W przypadku małej instytucji, która nie zarządza ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, system jakości może być zastąpiony regularnymi przeglądami instytucji, pod warunkiem zatwierdzenia przez właściwy organ, chyba że instytucja wystawia poświadczenia przeglądu zdatności do lotu dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 2730 kg innych niż balony.

the list of approved aircraft maintenance programmes, or, for aircraft not involved in
commercial air transport
, the list of “generic” and “baseline” maintenance programmes’;

...zatwierdzonych programów obsługi technicznej lub, dla statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykaz »rodzajowych« i »bazowych« programów obsługi technicznej”;
the list of approved aircraft maintenance programmes, or, for aircraft not involved in
commercial air transport
, the list of “generic” and “baseline” maintenance programmes’;

wykaz zatwierdzonych programów obsługi technicznej lub, dla statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykaz »rodzajowych« i »bazowych« programów obsługi technicznej”;

the list of approved aircraft maintenance programmes, or, for aircraft not involved in
commercial air transport
, the list of “generic” and “baseline” maintenance programmes’;

...zatwierdzonych programów obsługi technicznej lub, dla statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykaz »rodzajowych« i »bazowych« programów obsługi technicznej”;
the list of approved aircraft maintenance programmes, or, for aircraft not involved in
commercial air transport
, the list of “generic” and “baseline” maintenance programmes’;

wykaz zatwierdzonych programów obsługi technicznej lub, dla statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, wykaz »rodzajowych« i »bazowych« programów obsługi technicznej”;

act as PIC in
commercial air transport
of any single-pilot aircraft subject to the restrictions specified in FCL.060 and in this Subpart;

wykonywania
czynności pilota dowódcy statku powietrznego z załogą jednoosobową w
zarobkowym transporcie lotniczym
z zastrzeżeniem ograniczeń określonych w FCL.060 oraz niniejszej podczęści;
act as PIC in
commercial air transport
of any single-pilot aircraft subject to the restrictions specified in FCL.060 and in this Subpart;

wykonywania
czynności pilota dowódcy statku powietrznego z załogą jednoosobową w
zarobkowym transporcie lotniczym
z zastrzeżeniem ograniczeń określonych w FCL.060 oraz niniejszej podczęści;

For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, any continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of...

...statków powietrznych o maksymalnej masie startowej nie większej niż 2730 kg, nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, oraz balonów, każda instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do...
For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, any continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of this Annex (Part M) and appointed by the owner or operator may, if appropriately approved and subject to paragraph (k):

W przypadku statków powietrznych o maksymalnej masie startowej nie większej niż 2730 kg, nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, oraz balonów, każda instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do lotu zatwierdzona na podstawie sekcji A podsekcja G niniejszego załącznika (część M) i wyznaczona przez właściciela lub użytkownika, może, mając odpowiednie uprawnienia i pod warunkiem spełnienia wymogów lit. k):

For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, any continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of...

...statków powietrznych o maksymalnej masie startowej nie większej niż 2730 kg, nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, oraz balonów, każda instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do...
For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, any continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of this Annex (Part M) and appointed by the owner or operator may, if appropriately approved and subject to paragraph (k):

W przypadku statków powietrznych o maksymalnej masie startowej nie większej niż 2730 kg, nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, oraz balonów, każda instytucja zarządzająca ciągłą zdatnością do lotu zatwierdzona na podstawie sekcji A podsekcja G niniejszego załącznika (część M) i wyznaczona przez właściciela lub użytkownika, może, mając odpowiednie uprawnienia i pod warunkiem spełnienia wymogów lit. k):

For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

Dla statków powietrznych, które nie są eksploatowane w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:
For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

Dla statków powietrznych, które nie są eksploatowane w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:

For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

W przypadku statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:
For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

W przypadku statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:

For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

W przypadku statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:
For aircraft not used in
commercial air transport
of 2730 kg MTOM and below, and balloons, these staff shall have acquired:

W przypadku statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
o maksymalnej masie startowej poniżej 2730 kg, oraz balonów, członkowie personelu:

An operator shall not operate an aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
otherwise than under, and in accordance with, the terms and conditions of an Air Operator Certificate (AOC).

Operator nie użytkuje samolotu do celów
zarobkowego przewozu lotniczego
inaczej niż zgodnie z warunkami i wymaganiami określonymi w wydanym mu certyfikacie operatora lotniczego (AOC).
An operator shall not operate an aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
otherwise than under, and in accordance with, the terms and conditions of an Air Operator Certificate (AOC).

Operator nie użytkuje samolotu do celów
zarobkowego przewozu lotniczego
inaczej niż zgodnie z warunkami i wymaganiami określonymi w wydanym mu certyfikacie operatora lotniczego (AOC).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich